טיסות לחו"ל

לאיזה שדה תעופה טסים הכי הרבה ישראלים?

קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 11.01.2018,

נמל התעופה של איסטנבול היה היעד הפעיל ביותר בטיסות מישראל בשנת 2017.
תנועת הנוסעים בין שתי המדינות ממשיכה להציג גידולים משמעותיים.

אטאטורק, איסטנבול
נמל התעופה הבינלאומי איסטנבול אטאטורק (טורקית İstanbul Atatürk Uluslararası Havalimanı) הוא נמל התעופה הגדול והחשוב בטורקיה. הוא נמצא בישליקיי (Yeşilköy), לחופי ים השיש, כ-28 ק”מ ממערב לאיסטנבול (15 ק”מ בקו אווירי). בשנת 2015 עברו בנמל התעופה יותר מ-61 מיליון נוסעים.
שדה התעופה של איסטנבול נקרא על שמו של מוסטפה כמאל אטאטורק, המייסד הדגול של הרפובליקה הטורקית. בשדה ישנם שני טרמינלים – האחד לטיסות פנים והשני לטיסות בינ”ל.
שני הטרמינלים של שדה התעופה באיסטנבול (לטיסות פנים ולטיסות בינ”ל) נמצאים בקרבה רבה, זה לצד זה. המעבר בין שניהם נעשה בהליכה בעיקר, דרך מעברים להולכי רגל, מדרגות נעות ומסועים, בתוך שדה התעופה עצמו.
חנות הדיוטי פרי של נמל אטאטורק מדורגת במקום ה-17 בעולם והיא פעילה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, כל השנה, בטרמינל הבינ”ל.

תיירים המבקרים בטורקיה רשאים לקבל החזרי מס, על רכישות שביצעו במדינה בזמן שהותם, בהתאם לתנאי הבאים: ראשית, ניתן לקבל החזר אך ורק על רכישות בחנויות שעל חלון הראווה מוצג במקום בולט הלוגו של תוכנית החזרי המס. גובה המע”מ בטורקיה הוא עד 18% ממחיר המוצר.

בנמל פועלות למעלה מ-80 חברות תעופה (כולל חברות מטען) המפעילות טיסות לכל רחבי טורקיה וליעדים ברחבי העולם. הנמל משמש כבסיס הפעולה החשוב ביותר של חברת התעופה הלאומית של טורקיה טורקיש איירליינס, ושל חברות התעופה אונור אייר, אטלס ג’ט, פליי אייר ופרי בירד.

לנמל התעופה ארבעה טרמינלים:
טרמינל 1 – משמש לטיסות פנים.
טרמינל 2 – משמש לטיסות בינלאומיות. הטרמינל, אשר נחנך בשנת 2000, משתרע על פני 260,000 מ”ר בארבע קומות ויש בו 23 שערי עלייה למטוס, ו-220 דלפקי בידוק.
טרמינל 3 – משמש לטיסות מטען.
טרמינל המשמש טיסות כלליותת

בנמל התעופה אטאטורק ממוקמת התחנה האחרונה של קו הרכבת הקלה של איסטנבול המוביל אל תחנת אקסראי במרכז העיר בתוך 32 דקות.

נמל התעופה הבינלאומי איסטנבול סביהה גקצ’ן.

נמל התעופה הבינלאומי איסטנבול סביהה גקצ’ן (בטורקית: Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı) הוא שדה תעופה השוכן סמוך לחופו הצפון-מזרחי של ים השיש, בצדו האסייתי של מצר הבוספורוס, ובמרחק של 50 ק”מ מכיכר טקסים במרכזה של איסטנבול בטורקיה.
בטרמינל החדש והמשוכלל: 116 עמדות בידוק, 50 דוכני בדיקת דרכונים, 5,000 מ”ר של בתי קפה ומסעדות, 4,500 מ”ר של חנויות דיוטי פרי, מבנה קומתיים לטרקליני VIP, חניון מקורה לכ-5,000 כלי רכב, מלון צמוד המכיל 128 חדרים.
נמל התעופה משמש לתנועה בינלאומית ופנימית, ומשרת מספר חברות התעופה טורקיות וכן מספר חברות בינלאומיות. החברות העיקריות הפועלות בנמל הן טורקיש איירליינס (באמצעות חברת אנאדולוג’ט (AnadoluJet)), סאן אקספרס, וחברת התעופה במחיר נמוך פגאסוס איירליינס.

בשנת 2017 עברו בסביחה 11 מיליון נוסעים, ואילו בשנה שעברה עברו בנמל יותר מ-38 מיליון נוסעים.
שדה התעופה הגדול בעולם שנבנה באיסטנבול, ייקרא על שמו של הנשיא הנבחר רגי’פ טאיפ ארדואן, כך מדווחים כלי התקשורת בטורקיה. בניית נמל התעופה צפויה להסתיים בשנת 2017, וההחלטה לקרוא את השדה על שמו, התקבלה לאחר הבחירות לנשיאות שהתקיימו בתחילת השבוע.
על פי התוכניות יעברו בשדה התעופה החדש כ-150 מיליון נוסעים מדי שנה, מה שיעניק לו את תואר השדה הגדול בעולם.

מאמרים נוספים

ניו-יורק ולונדון – שתי בירות, שתי יבשות, שתי עולמות.
קטגוריה: מלונות בחו"ל, תאריך הוספה: 19.10.2019

אם אתם תבצעו סקר איזה מן הערים היא בעצם בירת העולם, תקבלו על השאלה הזאת מספר תשובות. אבל בדרך כלל הסקר יראה שהם ניו יורק ולונדון. אנליסטים רבים מסכימים על תשובות אלה. כרגע בירת העולם היא ניו יורק אבל לונדון נמצאת בעקבותיהם. ניתן לעשות השוואה בין 2 ערים אלו ואתם ...

המשך
ביטוח תאונות אישיות – פגיעות גוף של ישראלים בחו’ל
קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 19.07.2019

תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. אובדן כושר עבודה, נכות, הגבלה בתפקוד ובעיות נוספות שנגרמו לך בעקבות התאונה, ועלולות לפגוע בהכנסתך ולגרום ...

המשך