טיסות לחו"ל

פולין זה לא רק ורשה – פרק 1

קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 13.01.2018,

ורשה – עיר עתיקה
גדנסק – יופי וחירות על הים
לובלין – ירושלים של פולין
פוזנן – מחב”ד ועד היום
ורוצלב – ונציה של פולין

רפובליקת פּוֹלִין (בפולנית: Rzeczpospolita Polska) היא מדינה במרכז אירופה, הגובלת בגרמניה במערב, בצ’כיה ובסלובקיה בדרום, באוקראינה ובבלארוס במזרח, ובליטא, ברוסיה (מחוז קלינינגרד) ובים הבלטי בצפון.
ראש ממשלת פולין מכונה בפולין גם נשיא מועצת השרים היא המשרה הפוליטית החשובה ביותר בפוליטיקה של פולין. בפועל, ראש המדינה של פולין הוא נשיא פולין, אם כי בדומה לישראל, לנשיא פולין בעיקר סמכויות טקסיות וסמליות ואילו ראש ממשלת פולין הוא ראש הרשות המבצעת.
מאות אגמים חבויים בחלקה הצפוני של המדינה, למרגלות גבעות ציוריות ויערות יפהפיים. פולין מתהדרת גם במספר לא מבוטל של פארקים לאומיים, אתרי מורשת בין- לאומיים, המוכרים על ידי אונסק”ו וגם בערים גדולות ויפות ובראשן, כמובן, וורשה הבירה. ביקור בוורשה של היום יכיר בפניכם עיר אירופאית מהנה שבה החיים הטובים שוכנים לצד המורשת המורכבת והמעניינת שלה. לבד מהיותה מדינה יפה, פולין מהווה גם יעד עיקרי עבור ישראלים לטיולי שורשים.
הטירות הגדולות באירופה הוקמו בימי הביניים, בחלקן הגדול התגוררו מלכים ונסיכות, ובשטחן התחוללו קרבות ומלחמות, הושבעו אבירים ונערכו נשפים. בואו להכיר את הטירות הקסומות של אירופה, שיצאו הישר מתוך סרט מצויר או סיפור אגדה.

ורשה בירת פולין

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים את ורשה.
ורשה (פולנית: Warszaw) היא בירת פולין והעיר הגדולה ביותר בה. העיר ממוקמת על גדות נהר הוויסלה, כ־350 קילומטרים מחופי הים הבלטי בצפון ומהרי הקרפטים בדרום. העיר היא בירת פולין מאז שנת 1596, למעט התקופה בה הייתה פולין מחולקת בין האימפריה הרוסית, פרוסיה והאימפריה האוסטרית.
ורשה נוסדה במאה ה-9, וקיבלה זכויות של עיר במהלך המאה ה-13. במשך מאות שנים התפתחה העיר והתפשטה בתחומי השטח אשר נקרא כיום “העיר העתיקה של ורשה” (Stare Miasto). במהלך השנים ידעה העיר מגפות רבות, פלישות, שריפות הרסניות והגבלות מנהליות שהעיבו על התפתחותה.


לוורשה שדה תעופה בינלאומי אחד אשר נקרא אוקנציה (בשמו המלא: Port lotniczy im. Fryderyka Chopina Warszawa-Okęcie), “נמל התעופה ורשה פרדריק שופן על שם פרדריק שופן-אוקנציה”, ממוקם 10 קילומטר ממרכז העיר. עם מעל 70 טיסות מקומיות ובינלאומיות ביום ומעל 12 מיליון נוסעים בשנה זהו שדה התעופה הגדול בפולין. בכל יום יוצאות מספר טיסות ישירות בין ורשה ותל אביב.
ורשה היא עיר עם היסטוריה עשירה וקצב חיים תוסס ועדכני, שמשלבת בה ארמונות פאר, כנסיות עתיקות, פארקים מטופחים ועוד אינספור אתרים.

האטרקציות המומלצות בעיר:

מוזיאון פרדריק שופן – מוזיאון אינטראקטיבי המתעד את חייו ויצירותיו של המלחין הפולני הידוע פרידריך שופן תוך הצגת כתבי היד שלו, מסמכים פרי עטו, צילומים ופסלים שלו, חפצים אישיים וגולת הכותרת – הפסנתר עליו ניגן. זוהי הזדמנות נפלאה להציץ לעולמו של אחד המלחינים הבולטים מהתקופה הרומנטית.
ארמון התרבות והמדע – ארמון התרבות והמדע הוא הבניין הגבוה ביותר בפולין, וחשיבותו הסמלית אף בעלת משמעות יותר מגובהו המרשים. המבנה הוקם באמצע שנות ה-50 כמתנה ממנהיג ברית המועצות יוזף סטאלין לעם הפולני, ובעבר הבניין אף נקרא על שמו של השליט. הארמון בעל ה-42 קומות בנוי בסגנון האדריכלות הסטליניסטית מעוררת הכבוד והיראה, והוא מרשים ביופיו.
בית הקברות היהודי בוורשה ממוקם ברחוב אוקופובה שברובע וולה, והוא אחד מבתי הקברות היהודיים הגדולים בעולם, ומאחרוני בתי הקברות היהודים הפעילים בפולין.
שטחו של בית הקברות, שהוקם ב-1806, הוא כ-330 דונם וכ-200,000 המצבות הפזורות בו משתייכות לחלקה אורתודוכסית, חלקה קונסרבטיבית, חלקת ילדים, חלקה צבאית ולקבר אחים של קורבנות גטו ורשה.

גטו ורשה – כשנה אחרי פלישתם לגרמניה, באוקטובר של שנת 1940, החלו הנאצים לרכז את כל יהודי העיר בשטח מוגדר ומגודר. סביב השטח נבנתה חומה בגובה שלושה מטרים ומעליה, סלילים על סלילים של תיל דוקרני. במהלך שנות פעילותו גטו ורשה היה הגטו הגדול ביותר באירופה, ובשעתו הוא מנה כ-450,000 יהודים.
Bazar Różyckiegoהשוק הותיק בורשה שהוקם בסוף המאה ה-19, שרד את המלחמה, שימש כשוק שחור בימי שלטון הנאצים ולאחר המלחמה מכר מוצרים נדירים. כיום ניתן למצוא בו כל סחורה שתעלה בדעתכם – החל משמלת כלה וכלה בירקות אם כי בשנים האחרונות, סר חינו של השוק והוא זקוק לשיפוץ מקיף.
אוכל פולני מופיע במבחר מגוון ורב,קשה לקרוא לו אוכל בריא,אך הוא טעים,מוגש במהירות,טרי ובעיקר זול,אין מבזבזים זמן רב בציפייה לקבלו על מנת לנגוס בו,אפילו את המאכלים המבושלים כי זה מוגש לקונה מסיר העומד על מקור חימום, ניתן לרכוש את האוכל בדוכנים,בחנויות קטנות או מרכבים (טנדרים) העומדים ומחגים לניצודים,מידת סיפוקך לאכילה של המזון הפולני מתלוי בטעמו של חיכך .

מאמרים נוספים

ניו-יורק ולונדון – שתי בירות, שתי יבשות, שתי עולמות.
קטגוריה: מלונות בחו"ל, תאריך הוספה: 19.10.2019

אם אתם תבצעו סקר איזה מן הערים היא בעצם בירת העולם, תקבלו על השאלה הזאת מספר תשובות. אבל בדרך כלל הסקר יראה שהם ניו יורק ולונדון. אנליסטים רבים מסכימים על תשובות אלה. כרגע בירת העולם היא ניו יורק אבל לונדון נמצאת בעקבותיהם. ניתן לעשות השוואה בין 2 ערים אלו ואתם ...

המשך
ביטוח תאונות אישיות – פגיעות גוף של ישראלים בחו’ל
קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 19.07.2019

תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. אובדן כושר עבודה, נכות, הגבלה בתפקוד ובעיות נוספות שנגרמו לך בעקבות התאונה, ועלולות לפגוע בהכנסתך ולגרום ...

המשך