טיסות לחו"ל

גאורגיה – אירופה מתחילה כאן … פרק 1

קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 19.01.2018,

גאוֹרגיה – בגאורגית: საქართველო, היא מדינה באירואסיה, בעבר הקווקז לחופו המזרחי של הים השחור. למדינה גבולות עם רוסיה מצפון, עם אזרבייג’ןבמזרח, עם ארמניה וטורקיה בדרום, ובמערבה הים השחור.

גאורגיה היא מדינה קטנה עם נופים נהדרים, שנעים מפסגות מושלגות, דרך ים ועד מדבר, היסטוריה מרתקת ועתיקה, פולקלור צבעוני, תושבים מכניסי אורחים, מטבח יחודי ושורשים יהודיים מרשימים. בשנים האחרונות הישראלים מגלים את סוד קסמה של גאורגיה והיא הופכת ליעד פופולארי.

צומת מרכזי זה הפך את גיאורגיה לארץ מעבר מרכזית וחשובה אשר ספגה לתרבותה השפעות של אלו שניקרו בדרכה. חבל ארץ זה עשיר בחקלאות אשר רובה ככולה עדיין אורגנית. הפירות והירקות המקומיים תוססים מטעמים וצבעים עזים ולא תמיד מוכרים, תותים משלל גוונים, פטריות לצד פירות מוכרים כשזיפים, משמשים, תפוחים ואגסים.

כיום גיאורגיה בטוחה עם אחוזי פשיעה נמוכים מאד, ותוחלת חיים ארוכה במיוחד. בבירה, טביליסי, האזורים שנפגעו בתקופת מלחמת האזרחים שופצו ושוחזרו ולצידם נבנו מבנים ארכיטקטוניים מודרניים וחדשנים. משרד הפנים והגשר השקופים אשר באו להלחם לשחיתות על ידי הכנסת אור השמש פנימה, מילולית, לדוגמה. כיום ניתן למצוא מותגים בינלאומיים רבים בערי גיאורגיה, לצד השווקים המקומיים.
על גיאורגיה אפשר להגיד שבמידה רבה ההיסטוריה שלה נקבעה משום הטופוגרפיה שלה וייצרה את ייחודה ומעמדה. גם כשלא היתה ישות אחת וגם כשהפכה, לפני כ-800 שנה למדינה בעלת צביון אחיד פחות או יותר.

במוזיאון הלאומי בטיביליסי יש אוסף נאה וניכבד של תרבות חומרית שראשיתו בניאוליט דרך הכלכולית.
אוספי הזהב שבמרתף המוזיאון מציגים ממצאים ניפלאים מתקופת הברונזה התיכונה והמאוחרת ובהם כתרים ותכשיטים שניקברו עם אצילים ומלאכים בקברים.

ידוע כטוב , שופע ועשיר אם כי רובו מבוסס על מטבח המורכב ממספר מוצרי יסוד כמו חצ’פורי (מעין בורקס ממולא גבינות מאזורים שונים) וחינקאלי (כסינים מאודים מלאי בשר ומיץ) ותבשילים רבים שבהם משתמשים ברוטב אגוזי מלך.
מאת ראשית 2005 לא צריכים ישראלים ויזה. תהליך החתמת הדרכון בשדה הוא פשוט ומהיר.
אין מחלות מיוחדות האופייניות לקווקז ואפשר לשתות מים מברזים ברוב ערי גיאורגיה- בכל מקום יש מים מינרליים (חלקם מוגזים), אלו בבקבוקי הזכוכית גם זולים מאוד.

טבִיליסי העיר הגדולה ביותר ברפובליקה של גאורגיה, ובירתה. היא שוכנת בלב חבל כארתלי שבמזרח גאורגיה על שתי גדותיו של נהר מטקווארי (בשמו הלא-גאורגי – נהר הקורה). העיר מתפרשת על 350 קמ”ר, ומספר תושביה הוא 1,171,200 איש, המהווים כ-20% מכלל אוכלוסיית המדינה, או מעל ל-25% בטביליסי רבתי. שטח טביליסי רבתי 726 קמ”ר.

כיכר החירות (Tavisuplebis Moedani)
הכיכר המרכזית של טביליסי הוקמה במחצית הראשונה של המאה ה-19, ומאז הפכה ללבה הפועם של העיר ולמוקד למאורעות היסטוריים רבים. כמות גדולה של אטרקציות בטביליסי מרוכזות באזור שוקק זה. מצדה האחד של הכיכר נמצאת העיר העתיקה מוקפת החומה, ומצדה האחר נפרשות השדרות המרכזיות של העיר, שדרות רוסתוולי Rustaveli Ave)), שבהן מרוכזים בין השאר משרדי הממשלה, ולאורכן מוסדות אמנות ותרבות, חנויות, מסעדות ובתי קפה.

גשר השלום (Mshvidobis khidi)
הגשר המודרני הניצב בסמוך לרכבל של טביליסי , מרחק הליכה מכיכר החירות, משמש הולכי רגל החוצים את נהר קורה (Kura) ואורכו כ-150 מטר. הוא נחנך ב-2010 ועצם הקמתו היתה שנויה במחלוקת.בית הכנסת הגדול של טביליסי
בלב העיר העתיקה שוכן בית הכנסת הגדול, המרכזי והמפואר בעיר. בית הכנסת האורתודוקסי נוסד בסוף המאה ה-19 בידי יהודי קהילת אחלציחה, שהשתקעו בעיר באותו זמן (ומכאן גם שמו הנוסף, כתובת: Leselidze 45-47

המרחצאות החמים של טביליסי (Gorgesali moedani)
דרך מצוינת להתפנק בחודשים הקרים (ובכלל). אזור המרחצאות החמים של טביליסי נמצא במרחק הליכה מהעיר העתיקה, האטרקציות בטביליסי נמשכות עם מרחצאות חמים ומפנקים הנמצאים במרחק הליכה קצר מהעיר העתיקה, ברובע אבאנותובני (Abanotubani).

הדרך הצבאית הגיאורגית (Tetri Aragvi)
הדרך הצבאית, המחברת בין גיאורגיה לרוסיה, חוצה את הרי הקווקז וחולפת על פני עיירות סקי יפות ונקודות תצפית מרהיבות.

המוזיאון לאמנות של גיאורגיה (Georgian Museum of Arts)
אחד המוזיאונים החשובים ביותר בגיאורגיה מציג אוסף יצירות אמנות מרשים, הכולל בעיקר יצירות של מיטב האמנים הגיאורגים, מהתקופות השונות – מתקופת הברונזה ועד ימינו אנו. כתובת: Gudiashvili 1

מסעדות כשרות בטביליסי:
מסעדת ירושלים (Restaurant Jerusalem)
מסעדה בשרית כשרה. שעות פתיחה: ראשון-חמישי 09:00-22:00, שישי 09:00-17:00
כתובת: Jerusalem Street (Prus noedani) 2/5

מסעדת דוד (David‬)
מסעדה בשרית כשרה. שעות פתיחה: ראשון-חמישי 09:00-23:30
כתובת: Kote Abkhazi Street 45 טלפון: 995-32-272-9391+

שגרירות ישראל בגרוזיה:
כתובת: Agmenashabeli Eve 61,Tbilisi
טלפון: 015-995-32-2556500
פקס: 015-995-32-2556533

Besttravel

ביטוח נסיעות לחו”ל הטוב ביותר

מאמרים נוספים

ניו-יורק ולונדון – שתי בירות, שתי יבשות, שתי עולמות.
קטגוריה: מלונות בחו"ל, תאריך הוספה: 19.10.2019

אם אתם תבצעו סקר איזה מן הערים היא בעצם בירת העולם, תקבלו על השאלה הזאת מספר תשובות. אבל בדרך כלל הסקר יראה שהם ניו יורק ולונדון. אנליסטים רבים מסכימים על תשובות אלה. כרגע בירת העולם היא ניו יורק אבל לונדון נמצאת בעקבותיהם. ניתן לעשות השוואה בין 2 ערים אלו ואתם ...

המשך
ביטוח תאונות אישיות – פגיעות גוף של ישראלים בחו’ל
קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 19.07.2019

תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. אובדן כושר עבודה, נכות, הגבלה בתפקוד ובעיות נוספות שנגרמו לך בעקבות התאונה, ועלולות לפגוע בהכנסתך ולגרום ...

המשך