טיסות לחו"ל

וינה עכשיו ולתמיד! פרק 1

קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 29.01.2018,

וינה, היא בירת אוסטריה ואחת מבין תשע מדינות הפדרציה האוסטרית. וינה ממוקמת על נהר הדנובה במרכז אירופה קרוב לצ’כיה, הונגריה וסלובקיה. חיים בה 1.84 מיליון בני אדם והיא העיר הגדולה ביותר באוסטריה.

וינה נוסדה במקור כעיר קלטית בסביבות 500 לפנה”ס. ב-15 לפנה”ס הייתה לעיר גבול ובה הוקם מחנה צבאי בשם Vindobona (פירוש מילולי, ככל הנראה: “רוח טובה”), ששמר על האימפריה הרומית מהשבטים הגרמניים. בימי הביניים הייתה לבית לשושלת בבנברג ולאחר מכן לשושלת הבסבורג ולאחר מכן לבירת האימפריה הרומית הקדושה.
בשנים 1867-1806 הייתה וינה הבירה של האימפריה האוסטרית והחל משנת 1867 ועד ל-1918 הייתה בירתה של האימפריה האוסטרו הונגרית.

בזמן המלחמה הקרה שימשה וינה כשטח נייטראלי בין מזרח למערב אירופה.
לאמנות מסורת ארוכה בווינה, במיוחד בתחומים של תיאטרון, אופרה, מוזיקה קלאסית וציור. מלבד תיאטרון הבורג וסניפו, תיאטרון האקדמיה, גם הפולקסתיאטר של וינה ותיאטרון ביוזפשטט מציעים רמה גבוהה של מופעי תיאטרון. רבים מהמלחינים הבולטים בתקופה הקלאסית והרומנטית פעלו בעיר. בווינה ישנם כיום בתי אופרה רבים. בתי אופרה רבים מעלים יצירות ידועות של אמני אוסטריה לתיירים, ובמיוחד את יצירותיהם של מוצרט ויוהאן שטראוס. בווינה פועלת גם התזמורת הסימפונית של וינה ותזמורת.

קניות בוינה:

מגוון אפשרויות השופינג בוינה – רחובות קניות, קניונים, שווקים ועוד – מבטיח שכל אדם יוכל למצוא את הפריטים האידיאליים עבורו, ואפילו במחירים נוחים.
מדרחוב Kartner הוא מדרחוב ראשי ושופע חנויות, מסעדות ובתי קפה. במדרחוב נמצא גם הקניון היוקרתי, Ringstrassen Galerien, ובו מבחר של 70 חנויות, חלקן חנויות מעצבים יוקרתיות. לצד החנויות, בקניון תמצאו גם גלריות ומסעדות.
במדרחוב תמצאו גם את חנות הכלבו, Steffl. החנות, שמתפרשת על פני 7 קומות, מחולקת לקטגוריות ותוכלו למצוא בה מותגי יוקרה, בגדי נשים, גברים וילדים, אקססוריז, מוצרי קוסמטיקה, מסעדות, בתי קפה וחנות שוקולדים. בוינה גם שווקים ששווה לבקר בהם. שוק מוצלח הוא שוק Naschmarkt, הנחשב לאחד השווקים המוצלחים באירופה.

מתחם האוטלט סמוך לעיר פרנדורף(MacArthur Designer Outlets), רק 40 דקות נסיעה ממרכז וינה. אמנם בוינה לא חסרות חנויות לחובבי השופינג, אבל אם אתם רוצים לקנות מותגים במחירים קצת שפויים יותר, כדאי להגיע למקום. במתחם יש למעלה מ-160 חנויות, בטווחי מחירים שונים כגון: באלי, ארמני, ברברי, אסקדה, בוס וחבריהם, או במחירים שפויים יותר כגון: בירקנשטוק, קלווין קליין, דיסיגואל, ליווייס, נייק, פנדורה ועוד. רשימת החנויות המלאה מופיעה באתר האינטרנט. שימו לב, המתחם סגור בימי ראשון. יש שירות הסעות שיוצא ממול הכניסה הראשית לבנין האופרה וצריך להזמין כרטיסים מראש באתר: www.mcarthurglen.com

כרטיס וינה “VIENNA PASS“ כרטיס ההנחות של העיר וינה:

כרטיס ההטבות למבקרים בעיר וינה הוא כרטיס העיר וינה VIENNA PASS זהו כניסה חינם שלכם לעשרות אתרים הטובים והמעניינים עבור המטייל בעיר וינה וסביבת, לאוטובוס התיירותי “הופ און הופ אוף” של העיר וינה ולתחבורה הציבורית בעיר וינה.
כרטיס וינה מציע לך כניסה חינם לסיורים מודרכים ברגל או באוטובוסים, מוזיאונים, אטרקציות ואקשן, ביקור בארמונות וכמובן נסיעה חינם בתחבורה הציבורית.

מסעדות ובית קפה בוינה:

מלבד אוכל מקומי יש בווינה מבחר נאה של מסעדות מכל הסוגים והמינים בכל טווח מחיר שתבחרו. קחו בחשבון שאם תסעדו במקום שנמצא מחוץ למרכז העיר תאלצו להתמודד עם תפריט בגרמנית ומלצר שיתקשר אתכם בתנועות ידיים.
קפה Sacher נמצא בפילהרמוניקר שטראסה 4 שברובע הראשון. בית הקפה קיים מאז 1876, מאחורי בניין האופרה בכניסה למדרחוב של קרטנר. ליד בית הקפה ממוקמת החנות המוכרת את עוגת הזאכר, בגדלים שונים ובקופסאות עץ מפוארות. מחיר כוס קפה עם עוגה מגיע לכ-10 דולר.
קפה – Demel. ממוקם בסוף מדרחוב קולמרקט, הרחוב היקר ביותר בוינה, בדיוק מול הכניסה לארמון. בדמל העיקר הוא לא הקפה, שהוא כשלעצמו מצוין, אלא העוגות. הקונדיטוריה המפורסמת ביותר באוסטריה פתוחה מ-9:00 עד 19:00 ומציעה יותר מ-300 סוגים של עוגות ודברי מתיקה.
קפה Central ממוקם בהרן גאסה, קרוב לארמון הופבורג, בתוך בניין ארמון Ferstel.. הקפה קיים מאז 1876, ארכיטקטורת הפנים מדהימה – קשתות ועמודי שיש, נברשות קריסטל, חלונות ענק, שטיחים יקרי ערך והמון קטיפה. הקפה היווה בית שני להרבה אנשים מפורסמים בסוף המאה ה-19. לנין וטרוצקי נהגו לשחק שם שחמט. דרך קבע ישבו שם גם תומס מסריק.זיגמונד פרויד, הציירים שילה וקלימט ורבים אחרים. גם עיתונאי יהודי צעיר ממוצא הונגרי בשם תאודור הרצל נהג לשבת בקביעות בקפה צנטרל.
בית קפה Landtmann. הוא בית קפה, ברובע ה-1 של וינה, שהוקם על ידי Franz Landtmann בשנת 1873. בית הקפה מוכר בזכות הקליינטורה המכובדת שלו: נהגו לשבת כאן זיגמונד פרויד, גוסטב מאהלר, פטר אלטנברג ועוד. למרבה השמחה, ולמרות שעברו כמעט מאה שנה, זה עדיין אחד המקומות הנעימים והטעימים בווינה, הקפה פשוט מצויין והמאפים משובחים.
מסעדת Figlmüller, שהוקמה בשנת 1905, היא מוסד וינאי אמיתי ואולי המסעדה המפורסמת ביותר בעיר. בגלל הפופולריות שלה נפתחה ברחוב המקביל מסעדה נוספת, אחות תאומה עם הרבה יותר מקומות ישיבה. קירות המסעדה עמוסים בנוסטלגיה מקומית והאווירה ידידותית מאד. בתפריט תשע מנות קלאסיות, אם כי כמעט כולם כאן מזמינים את השניצל המפורסם.
מסעדה Plachutta ותיקה, בעלת שלושה סניפים באתרים מרכזיים בעיר, המגישה מאכלים אוסטרים טיפוסיים כמו ה-Tafelspitz, נתח בשר מבושל שאפשר להגישו בלא פחות מעשר דרכים שונות, ושהיה המאכל האהוב על הקיסר פרנץ יוזף. עוד מוגשים במקום מרק בשר עם חזרת ותפוחי אדמה צלויים ברוטב עירית.

Vienna International Airport

נמל התעופה הבינלאומי וינה (Flughafen Wien) הוא נמל התעופה הבינלאומי הגדול באוסטריה המשמש כשער הכניסה האווירי הראשי שלה. נמל התעופה סמוך לעיר שווכאט (Schwechat), כ-18 ק”מ דרומית לווינה ו-50 ק”מ מברטיסלאבה. הנמל משמש גם כבסיסן של חברות התעופה אוסטריאן איירליינס.

בנמל התעופה ישנם 2 טרמינלים:

טרמינל 1 – נמצא בעיקר בשימוש של חברת אייר ברלין.
טרמינל 3 – הטרמינל החדש ביותר בנמל התעופה. בבניין נמצאים השערים F ו-G. הטרמינל משמש בין השאר את אוסטריאן איירליינס ואת אל על, בנוסף לחברות תעופה רבות של ברית התעופה Star Alliance, וכמו גם את חברת התעופה אמירטס וקטאר איירווייז.

תחבורה אל הנמל וממנו:

רכבת יוצאת אל ומשדה התעופה למרכז וינה בתדירות גבוהה מאד, מדי כחצי שעה, ומשך הנסיעה בה הוא כ-16 דקות (המחיר: כ-11 יורו למבוגר).
השירות הזה, של חברת CAT, מאפשר לכם גם לעשות צ`ק אין כבר בלב העיר, בתחנת הרכבת Wien-Mitte, והוא פועל בין 05:30-23:30.
תחנת האוטובוסים נמצאת ממש מול היציאה של שדה התעופה בקומת הקרקע, ונסיעה לוינה תקח כחצי שעה, בעלות של כ-6.5 יורו.

זמן מקומי – שעה אחורה משעון ישראל. מטבע מקומי – יורו.

שגרירות ישראל באוסטריה (וינה):
כתובת:VIENNA 1180 ,20 ANTON FRANKGASSE ,WIEN 1180
טלפון: 43-1-47646500 אתר: www.Vienna.mfa.gov.il

Besttravel

מאמרים נוספים

ניו-יורק ולונדון – שתי בירות, שתי יבשות, שתי עולמות.
קטגוריה: מלונות בחו"ל, תאריך הוספה: 19.10.2019

אם אתם תבצעו סקר איזה מן הערים היא בעצם בירת העולם, תקבלו על השאלה הזאת מספר תשובות. אבל בדרך כלל הסקר יראה שהם ניו יורק ולונדון. אנליסטים רבים מסכימים על תשובות אלה. כרגע בירת העולם היא ניו יורק אבל לונדון נמצאת בעקבותיהם. ניתן לעשות השוואה בין 2 ערים אלו ואתם ...

המשך
ביטוח תאונות אישיות – פגיעות גוף של ישראלים בחו’ל
קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 19.07.2019

תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. אובדן כושר עבודה, נכות, הגבלה בתפקוד ובעיות נוספות שנגרמו לך בעקבות התאונה, ועלולות לפגוע בהכנסתך ולגרום ...

המשך