טיסות לחו"ל

טוקיו – מפגש של עתיקות ומודרניות פרק 1

קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 22.03.2018,

טוקיו (東京都) היא עיר הבירה של יפן המהווה את המרכז התרבותי והכלכלי של המדינה. טוקיו ממוקמת בחופו המזרחי של האי הונשו שהוא האי הראשי של יפן, על גדות מפרץ טוקיו. בטוקיו חיים למעלה מ-13 מיליון תושבים, ובטוקיו רבתי מעל ל-35 מיליון תושבים, מה שהופך את מטרופולין טוקיו למטרופולין המאוכלסת בעולם.

טוקיו-בירתה של יפן נחשבת כמחוז בה מתגוררים כ- 13 מיליון בני אדם והיא מחולקת ל23 מחלקות מיוחדות של 26 ערים, 5 עיירות ו-8 כפרים, אשר לכל אחד מאלה יש בניין עירייה משלהם כולן ישויות עירוניות עצמאיות, עם ראש עיר נבחר ומועצה נבחרת חלק מהפונקציות משותפות לרבעים מנוהלות על ידי ממשלת מטרופולין.

הקצב של טוקיו מסחרר והמבקרים בה נשארים פעורי פה אל מול גורדי השחקים, מרכזי הקניות העצומים, התנועה השוקקת והרחובות הסואנים. צד המודרניות והחדשנות טוקיו גם משלבת את המסורת עליה היא שומרת ובעיר ניתן למצוא מקדשים וגנים יפניים מטופחים ומרשימים. עד אמצע המאה ה-19 עיר הבירה הייתה קיוטו ולאחר הפיכה שהיתה ביפן ובעקבות מעבר משכנו של הקיסר לטוקיו הפכה העיר לבירתה של יפן.

שמה הקודם של טוקיו היה “אדו” אשר משמעותו הוא-שפך נהר, לאחר שהעיר הפכה לעיר בירה שונה שמה לטוקיו (טו – מזרח | קיו – בירת).

מוזיאון אדו טוקיו הוא מוזיאון הממוקם בטוקיו, שנוסד בשנת 1993. האטרקציות העיקריות במוזיאון הן שחזור בגודל מלא של גשר ניהונבשי אשר הוביל אל תוך אדו, הלוא היא טוקיו העתיקה. (כיום ניהונבשי הוא המרכז המסחרי של רובע צ’יודה בטוקיו) ; תיאטרון נהקהמוראזה (Nakamuraza) ; מינאטורות ומודלים של טוקיו העתיקה, ומבנים מתקופת אדו, תקופת מייג’י ותקופת שווה.

מה לאכול בטוקיו?

המסעדות בטוקיו מגישות מגוון רחב של מאכלים מכל רחבי העולם. תוכלו למצוא שם כל סוג של מזון שאתם רוצים, החל מאסייתי עד למערבי ומאירופאי ועד לצפון אפריקאי. תוכלו למצוא מאכלים שיתאימו לכל תקציב ומנות המוכנות בכל סגנון שהוא. טוקיו היא גם העיר עם המספר הכי גדול של מסעדות בעלות שלושה כוכבי מישלן.
אם אתם רוצים לנסות ארוחה יפנית טיפוסית, אכלו קערת מלאה בגוהאן (Gohan, אורז), מרק מיסו, ירקות כבושים ודגים או בשרים. מצרך אחר, במקום אורז, הן אטריות נודלס אשר מגיעות בצורות רבות, כולל ראמן,
אטריות ראמן הן אטריות ביצים ומהוות ארוחה מהירה וטעימה הנעשית עם מגוון רחב של מרכיבים. מכיוון שיפן היא אי, פירות ים הוא גם אלמנט בולט של המטבח היפני – בתפריט של מסעדות בטוקיו, תוכלו למצוא מנות רבות של צדפות, צלופחים, סושי, דיונונים ודגים אחרים.
בניגוד למצופה, לא חייבים להוציא הון עתק על אוכל בעיר, שכן בין שלל המסעדות והאפשרויות, תמיד ניתן למצוא משהו זול יחסית או זול באופן מוחלט. כמו כן, מסעדות רבות מציעות תפריטים עסקיים משתלמים בשעות הצהריים, כך שאולי תוכלו להכנס אל המסעדות השוות יותר דווקא בצהריים, וכך להתנסות בארוחות טובות ולצאת בזול. שימו לב, לחשבון מתווספים, בדרך כלל, 5% מס קניה. יש מסעדות המוסיפות 10%-15% דמי שירות לחשבון. מעבר לזה, לא נהוג להוסיף טיפ למלצר וזה אף עלול לפגוע ברגשותיו.

כמה מאכלים יפניים מסורתיים:

״בנטו״ (או “אובנטו”) היא המילה היפנית לקופסת אוכל. אבל, לא כל ארוחה בקופסה היא בנטו- למרות שכל ארוחות הבנטו נתונות בקופסה.
רבים גם קוראים ״בנטו״ ל״ארוחה מצויירת״- למרות שלא כל ארוחה מצויירת היא בנטו, ולא בכל בנטו יש ציור.
Curry– אותו קארי מפורסם מהודו עשה את דרכו גם לבשר, לעוף ולירקות המוגשים ביפן. מסעדות הודיות ניתן למצוא בטוקיו למכביר.
פוּגוּ הוא סוג דג מאכל ממשפחת הנפוחיתיים, הנחשב למנה יוקרתית ויקרה במטבח היפני. בחלק מאיבריו של הפוגו מצוי רעל עצבים קטלני – טטרודוטוקסין. הגשתה של מנה מבשרו של דג הפוגו מחייבת את השף להיות מקצוען ולעבור התמחות ארוכה ובחינות, משום שכל טעות עלולה לעלות בחיי הסועדים.
סאקה הוא משקה אלכוהולי יפני העשוי מאורז.
סאקה מתייחס למשקאות שונים בהתאם למקום. באי קיושו, סאקה הוא אלכוהול מזוקק מתפוחי אדמה בעוד שבאוקינאווה, הסאקה עשוי מקנה סוכר אך שם גם משקאות המזוקקים מאורז ארוך-גרגרים יקראו בשם סאקה.
טמפורה נקרא גם בעברית “בצק בירה” או “בצק מטוגן”. הוא מאכל יפני המבוסס על ציפוי ירקות, דגים ופירות ים בבלילה העשויה קמח ומים קרים וטיגון עמוק שלהם בשמן צמחי על מנת להקנות להם פריכות. השם “טמפורה” משמש, נוסף על שמו של המאכל המוכן, גם כשמן של הבלילה ושיטת ההכנה.

נמל התעופה הבינלאומי של נריטה (Narita International Airport)

נמל התעופה הבינלאומי של נריטה הוא נמל התעופה הנמל ממוקם 57 ק”מ מזרחית לתחנת טוקיו ו-7 ק”מ דרום מזרחית לתחנת נריטה שנמצאת בעיר נריטה. הנמל משרת את אזור מטרופולין טוקיו ומשמש כנמל התעופה המרכזי לטיסות בינלאומיות אל ומחוץ ליפן. בשנת 2007 עברו דרכו 35,000,000 נוסעים, ו-2,000,000 טון מטען.

בנמל התעופה שני טרמינלים:

טרמינל 1 המבנה המרכזי בנמל, בו רוב החנויות וקניון הדיוטי פרי הנקרא “Narita Nakamise”, הטרמינל מחולק לשניים:
צפון משמש בעיקר את חברות התעופה החברות ב – SkyTeam.
דרום נפתח ביוני 2006 ומשמש בעיקר את חברות התעופה החברות ב-סטאר אלייאנס, למעט החברות אייר ניו זילנד, ואיג’יפטאייר.
טרמינל 2 מחובר לטרמינל 1 באמצעות רכבת קלה, משמש בעיקר את חברת התעופה ג’פאן איירליינס ואת החברות בברית Oneworld.
הגעה משדה התעופה נריטה למרכז טוקיו:
1. JR N’EX- Narita Express, של חברת JR. רכבת “פרימיום” מהירה, ללא תחנות ביניים. משך הנסיעה עד לתחנת “טוקיו”: 65 דקות, תחנות סופיות בטוקיו: Tokyo, Shinagawa, Shibuya, Shinjuku, Ikebukuro.
2. KEISEI- Skyliner, של חברת KEISEI רכבת “פרימיום” מהירה. משך הנסיעה: 41 דקות.
אתר רשמי: www.narita-airport.jp

נמל התעופה טוקיו האנדה טוקיו(Haneda Airport)

נמל התעופה הבינלאומי של טוקיו או נמל התעופה האנדה הוא נמל התעופה הגדול ביפן, ואחד משני שדות התעופה המשמשים את מטרופולין טוקיו. נמל התעופה ממוקם סמוך לעיר אוטה, כ-14 ק”מ דרומית לתחנת הרכבת המרכזית של טוקיו. נמל התעופה מטפל ברוב הטיסות הפנימיות מטוקיו, ונמל התעופה נריטה משמש לטיסות הבינלאומיות.
בשנת 2017 זכה במקום השביעי בדירוג “שדה התעופה הטוב בעולם” של מגזין “Travel + Leisure”.
בנמל התעופה תוכלו למצוא מגוון חנויות בתחומי אופנה, תכשיטים, אלקטרוניקה, משקאות, מוצרי טבק וסיגריות ועוד. מגוון מסעדות פזורות ברחבי נמל התעופה. החנויות והמסעדות פועלות בשעות פעילות של נמל התעופה.

בנמל התעופה 3 טרמינלים:

טרמינל 1 – (ציפור גדולה) משמש טיסות פנים.
טרמינל 2 – הוא נפתח בשנת 2004. בטרמינל יש מלון Haneda Excel Tokyu מלון
טרמינל בינלאומי 3 – משרת טיסות שכר בין טוקיו לבין בירות אסייתיות אחרות.

הגעה משדה התעופה האנדה למרכז טוקיו:

1. רכבת מונורייל MONORAIL ורדו בתחנת Hamamatsucho, משך נסיעה: 16 דקות.

2. רכבת KEIKYU לתחנת שינגאווה (Shinagawa), משך נסיעה: 13 דקות.
אתר רשמי: www.tokyo-airport-bldg.co.jp

תעודת זהות:
מדינה: יפן
חבל: קאנטו
ראש העיר: יוריקו קויקה
בירת העיר: טוקיו
תאריך ייסוד: 1603
שטח: 2,187.66 קמ”ר
גובה: 6 מטרים
אוכלוסייה: ‏
בעיר 13,742,906 (נכון ל־1 באוקטובר 2017)
במטרופולין 35,682,460 (2011)
המטבע המקומי: יין (Yen) וסימנו – “¥“)
צפיפות: 6,000 נפש לקמ”ר (2011)
אזור זמן: UTC +9
אתר רשמי: www.metro.tokyo.jp

Besttravel

מאמרים נוספים

ניו-יורק ולונדון – שתי בירות, שתי יבשות, שתי עולמות.
קטגוריה: מלונות בחו"ל, תאריך הוספה: 19.10.2019

אם אתם תבצעו סקר איזה מן הערים היא בעצם בירת העולם, תקבלו על השאלה הזאת מספר תשובות. אבל בדרך כלל הסקר יראה שהם ניו יורק ולונדון. אנליסטים רבים מסכימים על תשובות אלה. כרגע בירת העולם היא ניו יורק אבל לונדון נמצאת בעקבותיהם. ניתן לעשות השוואה בין 2 ערים אלו ואתם ...

המשך
ביטוח תאונות אישיות – פגיעות גוף של ישראלים בחו’ל
קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 19.07.2019

תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. אובדן כושר עבודה, נכות, הגבלה בתפקוד ובעיות נוספות שנגרמו לך בעקבות התאונה, ועלולות לפגוע בהכנסתך ולגרום ...

המשך