טיסות לחו"ל

אנטליה(Antalya) – זמן להירגע!

קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 27.04.2018,

אנטליה היא עיר לחופי הים התיכון בדרום טורקיה, בירת נפת אנטליה ועיר הנופש הגדולה בריביירה הטורקית ובמדינה כולה. נמל התעופה הבינלאומי של אנטליה הוא השני בגודלו בהיקף תנועת הנוסעים במדינה, והוא מהווה שער כניסה לרבים מהתיירים הפוקדים את טורקיה מדי שנה. לעיר מעמד של עיר מטרופוליטנית ובשנת 2009 מנתה אוכלוסייתה 955,596 איש.

אטרקציות באנטליה:

הבאזר בעיר העתיקה:
השוק המפורסם והצבעוני של אנטליה ממוקם סמוך לעיר העתיקה ותוכלו למצוא בו מגוון רחב של עבודות יד: כלי קרמיקה, מוצרי עור, שטיחים ובדים ועוד מזכרות מקומיות לצד בגדים ונעלים. עוד תוכלו למצוא באזור השוק :תבלינים, תה טורקי וגם חייטים שמבצעים תיקונים או תופרים בגדים לפי המידה. בטורקיה מחירי תכשיטי הכסף והזהב נמוכים ביחס לישראל ותוכלו למצוא לא מעט מציאות במחירים משתלמים.

מוזיאונים:
“מוזיאון אנטליה” מכונה גם המוזיאון הארכיאולוגי והינו אחד הגדולים והחשובים בטורקיה. המוזיאון ממוקם ב – Konyaalti וכולל 13 אולמות תצוגה בשטח של שבעת אלפים מ”ר בו מוצגים כחמשת אלפים חפצים ומוצגים שונים, כאשר רב התצוגה מתייחסת להיסטוריה של הים התיכוןוהאזור. מוזיאון מומלץ נוסף הוא ה-Suna & inan kirac kaleiciשממוקם בשני מבנים היסטוריים בעיר העתיקה. במקום תוכלו ללמוד על החיים המאה ה-19 ולהתרשם מסגנון הבניה של הבית הטורקי הראשון.

העיר העתיקה:
מומלץ לצאת לטיול רגלי ברחבי העיר העתיקה שנוסדה בתקופה הרומית, להלך בסמטאות הצרות ולהתרשם מהבתים הציוריים וחומות האבן. חלק זה שופע מלונות בוטיק קטנים, מבנים היסטוריים והרבה שלווה. לעיר העתיקה יש כמה כניסות אך מומלץ להתחיל את הסיור בשער אדריאנוס שנבנה לכבוד הקיסר הרומי. מכאן תוכלו להמשיך אל מבנה ה”מינרט ייבלי” המרשים בגובה שלושים ושמונה מטרים ולבקר במוזיאון שבו ובאלו שבסביבתו.
המשיכו אל עבר כיכר הרפובליקה בה ניצב מגדל השעון, ששימש כמגדלור בעבר והמשיכו ממנה לנמל העתיק. מהמרינה ניתן לצאת לסיורי שיט מול חופי העיר, או להמשיך אל פארק קאראליוגלו.

התיאטרון הרומי אספנדוס:
במרחק ארבעים דקות מהעיר נמצא התיאטרון שנחשב למושלם ביותר שנותר מהתקופה, למרות רעידות האדמה ופגעי מזג האויר. המבנה בן האלפיים שנה הוקם בתקופת הקיסר מרקוס אורליוס ובקיץ מתקיימות בו הצגות שונות, לצד אירועי מוסיקה, אופרה ומחול. לא רחוק משם תוכלו להתרשם מאקוודוקט המיםהמרשים בן שלוש הקומות.

נהר הקופורולו:
מדובר בקניון ארוך ומתפתל הממוקם מצפון לכפר בשקונק, המתהדר במי טורקיז נפלאים, גשר רומי מרשים, ובמסלולי ראפטינג. במקום קיימים מספר מעיינות נעימים ופינות נעימות לטבול בהן. ניתן להפליג בנהר או לצאת לטיול לאורכו הכולל את חציית הגשם ותצפית נוף על האזור.

הכפר סלגה:
מדובר בכפר לא מתוייר בו תוכלו להתרשם מאורך החיים הכפרי בהרים של טורקיה. כאן תמצאו הרבה שלווה, נופים מרהיבים לכל אורך הדרך. שווה לעצור גם באתר הארכיאולוגי הסמוך Aspendos.

המטבח הטורקי באנטליה:

המטבח הטורקי המודרני התפתח מהמטבח העות’מאני, מטבח זה מהווה מיזוג ושכלול של המטבח המרכז אסייתי, המטבח הערבי, המטבח הארמני, המטבח האשורי, המטבח הכורדי, המטבח היווני, מטבחים של ארצות הבלקן והמטבח הפרסי. המטבח הטורקי השפיע גם על מטבחים אלו ועל מטבחי אזורים שכנים, ביניהם מטבחי מערב אירופה. העות’מאנים מיזגו מסורות בישול שונות מהאזורים שהיו בשליטת האימפריה העות’מאנית עם השפעות המטבח המזרח התיכוני והמרכז אסייתי.

מרכז אנטוליה מפורסם בזכות המאפים הייחודיים כמו קשקאק, מנטי (במיוחד קייסרי וגזלמה). שמות המאכלים מבוססים לעיתים על שם העיר או האזור מהם הגיעו. דבר המרמז על מומחיות האזור, או מתייחס לטכניקה הייחודית או מרכיבים בהם נעשה שימוש באותו אזור. לדוגמה, ההבדל בין קבב אופרה וקבב אדנה הוא השימוש בשום במקום בצל וכמויות גדולות של פלפל חריף.

לדולמה יש מקום מיוחד במטבח הטורקי. נאכל כמתאבן או כמנה עיקרית. מבושל כמנה צמחונית או כמנה בשרית. אם נעשה מילוי של תערובת בשרית, אז המנה מוגשת בדרך כלל חמה עם יוגורט ותבלינים כמו אורגנו, פפריקה ושמן.

טורקיה מוקפת ים המכיל מגוון סוגי דגים. דגים במטבח הטורקי מטוגנים, מבושלים בגריל ובתנור בשיטה שנקראת “בוגולמה”. “בוגולמה” הוא דג עם לימון ופטרוזיליה מכוסה, כך שבעת הבישול הדג מאודה. המונח “פילקי” משמש לבישול דגים עם מגוון ירקות, כולל בצל בתנור. באזור הים השחור, הדגים בדרך כלל מטוגנים עם קמח תירס עבה. דגים נאכלים גם קרים, מעושנים, מיובשים, משומרים, מוחמצים ומומלחים.

נמל התעופה הבינלאומי של אנטליה(Antalya Uluslarası Havalimanı) 

נמל התעופה הבינלאומי של אנטליה הוא נמל תעופה השוכן לחופו של הים התיכון, כעשרה קילומטרים ממזרח למרכז העיר אנטליה שבדרום טורקיה. בנמל התעופה פועלים שני טרמינלים בינלאומיים וטרמינל נוסף לטיסות פנים, ובשנת 2012 עברו דרכו כ-25 מיליון נוסעים, והוא דורג במקום השני בטורקיה, לאחר נמל התעופה הבינלאומי איסטנבול אטאטורק באיסטנבול. בנמל שלושה מסלולי טיסה מקבילים, בכיוון צפון-דרום, אך המערבי שבהם שמור לשימושו של חיל האוויר הטורקי.

נמל התעופה של אנטליה מודרני וחדיש יחסית, אך עם זאת אינו עשיר באפשרויות בילוי רבות כמו בנמלים אחרים באירופה. בכדי “לשרוף” קצת זמן לפני הטיסה תוכלו לבקר בחנויות הדיוטי פרי השונות, ובראשן חנות ה”טורקיש דילייט” המצליחה, ובה מבחר גדול וצבעוני של ממתקים מקומיים.

תחבורה לאנטליה
אין תחבורה ציבורית המקשרת בין נמל התעופה לבין אנטליה. מרבית התיירים מגיעים לעיר על ידי תחבורה מאורגנת מטעם המלון או סוכנות הנסיעות עימה ביצעו את ההזמנה. ישנן גם חברות פרטיות המארגנות הסעה באוטובוס/מיניבוס לעיר, כמו לדוגמה Kesit. בנוסף, ישנן מוניות רבות בכניסה לטרמינל – חשוב לסגור על מחיר לפני הנסיעה.

אתר נמל התעופה: www.icfairports.com

תעודת זהות:

מדינה: טורקיה
מחוז: הים התיכון
ראש העיר: מנדרס מהמט טוופיק טירל
(מפלגת הצדק והפיתוח)
שטח: 1,417 קמ”ר
גובה: 30 מטרים
אוכלוסייה ‏
בעיר: 775,157
צפיפות: 478 נפש לקמ”ר
אזור זמן: UTC +2
האתר הרשמי: www.antalya.bel.tr

Besttravel

מאמרים נוספים

ניו-יורק ולונדון – שתי בירות, שתי יבשות, שתי עולמות.
קטגוריה: מלונות בחו"ל, תאריך הוספה: 19.10.2019

אם אתם תבצעו סקר איזה מן הערים היא בעצם בירת העולם, תקבלו על השאלה הזאת מספר תשובות. אבל בדרך כלל הסקר יראה שהם ניו יורק ולונדון. אנליסטים רבים מסכימים על תשובות אלה. כרגע בירת העולם היא ניו יורק אבל לונדון נמצאת בעקבותיהם. ניתן לעשות השוואה בין 2 ערים אלו ואתם ...

המשך
ביטוח תאונות אישיות – פגיעות גוף של ישראלים בחו’ל
קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 19.07.2019

תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. אובדן כושר עבודה, נכות, הגבלה בתפקוד ובעיות נוספות שנגרמו לך בעקבות התאונה, ועלולות לפגוע בהכנסתך ולגרום ...

המשך