אפליקציית MedPay מעניקה שירותים אונליין לרוכשים ביטוח נסיעות לחו”ל במגדל
קטגוריה: מאמרים, תאריך הוספה: 26.08.2017,
אפליקציית MedPay מעניקה שירותים אונליין לרוכשים ביטוח נסיעות לחו”ל במגדל
אפליקציית MedPay המעניקה שירותים אונליין לרוכשים ביטוח נסיעות לחו”ל הושקה לפני כחודש | המנכ”ל גיא כרמון מסביר על הצורך עליו עונה האפליקציה ועל הערך המוסף שהיא נותנת
עולם הביטוח נמצא בעיצומה של מהפכה דיגיטלית. הרווח הוא של כל השחקנים: הכלים הטכנולוגיים משפרים את איכות השירות ללקוחות – ובכך מסייעים לשימורם, הם מוזילים עלויות וגם חוסכים במשאבים.
אחד החידושים הטכנולוגיים הטריים שייך לתחום ביטוחי הנסיעות לחו”ל. לפני כחודש הושקה אפליקציית MedPay המעניקה שירותים אונליין לרוכשים ביטוח נסיעות לחו”ל. האפליקציה מאפשרת הגשת תביעה, צירוף מסמכי תביעה ומגוון שירותים רפואיים מומלצים וסמוכים למיקומו של המבוטח. בשלב זה, משרתת האפליקציה את מבוטחי מגדל. את האפליקציה יזמה ופיתחה חברת IMA הפעילה משנת 2001 במתן שירותי סיוע רפואי לישראלים בחו”ל ומשרתת כיום את רוב חברות הביטוח בישראל.
“הרעיון של MedPay נולד לאחר שהגענו למסקנה כי עולם ביטוחי נסיעות לחו”ל חייב להיות עדכני יותר ומחובר לטכנולוגיות העדכניות, בדגש על טלפונים חכמים. חשבנו שכחברה מובילה העוסקת במתן שירותי סיוע רפואי בינלאומי מזה 17 שנה, יהיה זה נכון שדווקא אנחנו נדע לתת פתרון באופן המקצועי ביותר”, מסביר בריאיון לעדיף גיא כרמון, מנכ”ל MedPay, מהיכן נולד הרעיון לפתח את האפליקציה.
כרמון, בוגר תואר ראשון במנהל מערכות בריאות ותואר שני במנהל רפואי מטעם אוניברסיטת בן גוריון, הוא גם מייסד ומנכ”ל IMA.
על אילו צרכים האפליקציה באה לענות?
“הצורך העיקרי שעליו עונה MedPay הוא מתן שירות יעיל ונוח למקרים פשוטים לכאורה שקורים בחו”ל, כגון דלקת גרון או כאב שיניים, בעיקר משום שאנחנו יודעים שאלו הם הרוב המוחלט של המקרים. חיפשנו גם דרך להימנע מלחייב את המבוטח לקחת אתו לחו”ל כרטיס מגנטי מיותר או מהצורך להתקשר מראש כדי לקבל אישור ולעמוד בתור בשדה התעופה”.
איזה שירותים האפליקציה מעניקה לחברת הביטוח, לסוכנים ולמבוטחים?
“האפליקציה מעניקה למבוטח מעטפת מלאה לכל צורך רפואי בעת השהות בחו”ל, החל ממספרי חירום בעולם, התייעצות רפואית, הפנייה לספקי שירות ברחבי העולם וכן הגשת תביעות בריאות בצורה פשוטה ומהירה וקבלת החזר מהיר ישירות לכרטיס האשראי הרגיל שלו”.
מה הערך המוסף שהם מקבלים?
“המבוטחים שמקבלים שירות באפליקציה טסים לחו”ל כשחברת הביטוח למעשה נמצאת איתם בכל מקום בו הם נמצאים. בנוסף, האפליקציה חוסכת את הצורך בהגשת תביעות מסורבלת והתקשרות מיותרת למוקדי שירות”.
האם ניתן לפנות לכל רופא, או שיש רשימה של רופאים שבהסדר?
“חד משמעית ניתן לפנות לכל רופא או מרפאה בעולם ללא שום הגבלה ולא חייבים לגשת לרופא מסוים. יחד עם זאת, לאחר הפנייה לרופא, אנחנו כן נרצה לדעת מה הייתה רמת הטיפול, כיוון שזה מידע חשוב שעד היום לא נעשה בו שימוש מתאים”.
מה המדיניות לגבי רכישת תרופות?
“האפליקציה יכולה לטפל בהגשת מספר הוצאות בו זמנית כולל טיפולים רפואיים, בדיקות, וכן גם תרופות”.
כיצד מתבצע הטיפול בלקוח – מרגע הפנייה ועד להחזר הכספי?
“למבוטח אין שום צורך להתקשר אלינו והכל נעשה באמצעות האפליקציה באופן קל ופשוט. המבוטח ממלא מספר נתונים על התביעה, על עצמו ועל הטיפול שקיבל וכן את מספר כרטיס האשראי שלו. מרגע זה אנחנו מטפלים בתביעה באופן מהיר ביותר והמבוטח רואה את ההחזר בכרטיס האשראי בתוך מספר שעות”.
איזה ערך מוסף היא נותנת למשתמשים בה – לחברת הביטוח, לסוכנים ולמבוטחים?
“הערך המוסף הגבוה למבוטח מובן מאליו. אבל אנחנו מציגים מספר ערכים נוספים גם לסוכן ולחברת הביטוח כגון, שיפור דרמטי במהירות הטיפול בתביעה, שזהו אחד הקריטריונים של המפקח על הביטוח בבדיקת רמת השירות, חיסכון ניכר בעלויות התפעול, וחיסכון גם בעלות התביעה הממוצעת על ידי שליטה טובה הרבה יותר במבוטח”.
אילו עוד תכניות יש לכם בקשר לאפליקציה?
“אנחנו עובדים כצוות מגובש מאוד, שכולל את דר’ אלעד דנה ואת מנהל הפיתוח נועם אופק. יש לנו בצנרת מספר אופציות לפיתוח האפליקציה. אני מאמין שבעוד חצי שנה היא תיראה אחרת לגמרי ותציג עוד פתרונות מענייניים מאוד”.
כרגע אתם עובדים עם מגדל. יש עוד חברות ביטוח שמתעניינות באפליקציה?
“מגדל האמינה בנו ובמוצר מהרגע הראשון ומגיע להם המון הערכה על החזון ועל הדרך, ובמיוחד לאלי הרוש שבלעדיו כלום לא היה קורה. כיוון שהקונספט שלנו מבוסס על עיקרון ‘חוכמת המונים’, הרי שנרצה להציע את האפליקציה כפלטפורמה חכמה לחברות ביטוח נוספות. כרגע אנו במשא ומתן עם מספר חברות שרואות ערך מוסף בחדשנות בשירות. באופן טבעי לא אוכל לפרט מעבר לכך כיוון שהכל מאוד טרי”.
האפליקציה הושקה לפני כחודש. האם יש כבר משובים מלקוחות?
“מאז ההשקה הוגשו וטופלו במסגרת האפליקציה מאות תביעות. התגובות מאוד חיוביות, מצד הסוכנים ומצד המבוטחים. צריך לזכור שאנחנו מציגים כאן סטנדרט חדש של שירות ולכן התגובה האופיינית ביותר שקיבלנו היא – WOW”.
אלי הרוש, מנהל ביטוחים קבוצתיים ונסיעות לחו”ל
Besttraval