טיסות לחו"ל

טירת הוהנזולרן, היער השחור, גרמניה

קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 26.12.2017,

בית הוהנצולרן (בגרמנית: Hohenzollern) הוא משפחת אצולה גרמנית שהתקיימה שמונה מאות וחמשים שנה, החל מהמאה ה-11 ועד לאחר מלחמת העולם הראשונה, שהעמידה נסיכים לברנדנבורג, מלכים לפרוסיה ולגרמניה כולה. ענף נוסף של המשפחה, הוהנצולרן-זיגמרינגן, העמיד מלכים ברומניה.
בית הוהנצולרן הוקם על ידי בורקהרד הראשון, רוזן צולרן, שקיבל בשנת 1060 לערך תואר רוזן מהיינריך החמישי, קיסר האימפריה הרומית הקדושה, על נחלתו שכללה טירה בשם זה בשוואביה (דרום מערב גרמניה). יורשיו הרחיבו את הנחלה במשך הזמן, ופרידריך השלישי, רוזן צולרן סייע לפרידריך הראשון, קיסר האימפריה הרומית הקדושה במלחמותיו נגד היינריך האריה. בשנת 1191 קיבל פרידריך השלישי את רוזנות העיר נירנברג מהיינריך השישי, קיסר האימפריה הרומית הקדושה, בעקבות נישואיו לסופיה בתו של קונרד השני, רוזן העיר נירנברג.

                 

 

בשנת 1218 מסר פרידריך הרביעי, רוזן צולרן את רוזנות העיר נירנברג לאחיו קונרד הראשון, רוזן העיר נירנברג, ובכך התפצלה המשפחה לשתי שושלות – השוואבית, ששמרה על הדת הקתולית, ולשושלת הפרנקונית, שבהמשך הפכה לפרוטסטנטית, ושגשגה יותר.
מתנוססת על הר הוהנצולרן בגובה 855 מטר מעל פני הים, טירת הוהנצולרן היפהפייה מעבירה אתכם באחת לתוך אגדה ימי-ביניימית. השושלת המשפחתית המלכותית שהחזיקה בטירה כבר לפני כמעט אלף שנה ממשיכה עד ימינו, והמשכן “הצנוע” הזה שייך היום לג’ורג’ פרידריך וסופי, זוג מלכותי שנושא בתואר “נסיך ונסיכת פרוסיה”. במשך השנה מגיעים לכאן מאות אלפי מבקרים מכל העולם להתרשם מהחללים המרשימים, אוספי האמנות היקרים, ליהנות מקונצרטים ומקולנוע באוויר בפתוח, לצפות בתערוכות מתחלפות, לבקר בשוק חג המולד שנערך במקום וכמובן לרייר על הרהיטים, הבדים והפריטים העשירים (מכל המובנים) שממלאים את אולמותיה וחדריה. יש כאן גם קפה-מסעדה (פתוח כל יום בשעות 18:00-10:00) ו”גן בירה”. האמת, כדאי לבוא לכאן ולו עבור הפנורמה המרהיבה שנשקפת מהטירה.
סיום תקופת השושלת היה בסיומו של הרייך השני, לאחר חוזה ורסאי (1919) שנחתם בין גרמניה לצרפת, אך תקופת השיא של המשפחה תמה לה כבר לאחר מלחמת צרפת-פרוסיה ב-1871.

בשנת 1525 המיר אלברכט פון ברנדנבורג-אנסבך, שהיה ראש המסדר הטבטוני, את דתו ללותרנית, והקים את דוכסות פרוסיה. לאחר מותו של אלברכט בשנת 1568, עלה במקומו לשלטון בנו אלברכט פרידריך, דוכס פרוסיה.
בשנת 1866 הודח אלכסנדרו יואן קוזה נסיך רומניה, ובמקומו נבחר קרל אייטל פרידריך, נסיך הוהנצולרן. לאחר המלחמה העות’מאנית-רוסית (1878-1877) הוחלט בקונגרס ברלין שרומניה תהיה מדינה עצמאית לחלוטין, ובשנת 1881 הוכתר קרל אייטל פרידריך כקרול הראשון, מלך רומניה.

במהלך מלחמת העולם הראשונה הצטרפה רומניה למעצמות ההסכמה, ולאחר המלחמה צורפו אליה שטחים נרחבים. במהלך מלחמת העולם השנייה לחמה רומניה לצד מדינות הציר, ובעקבות כך איבדה את בסרביה ואת דרום דוברוג’ה.
לאחר המלחמה, בלחץ הכיבוש הסובייטי, הוגלה מיכאי הראשון, מלך רומניה מהמדינה, ורומניה הפכה להיות רפובליקה סוציאליסטית.

מאמרים נוספים

ניו-יורק ולונדון – שתי בירות, שתי יבשות, שתי עולמות.
קטגוריה: מלונות בחו"ל, תאריך הוספה: 19.10.2019

אם אתם תבצעו סקר איזה מן הערים היא בעצם בירת העולם, תקבלו על השאלה הזאת מספר תשובות. אבל בדרך כלל הסקר יראה שהם ניו יורק ולונדון. אנליסטים רבים מסכימים על תשובות אלה. כרגע בירת העולם היא ניו יורק אבל לונדון נמצאת בעקבותיהם. ניתן לעשות השוואה בין 2 ערים אלו ואתם ...

המשך
ביטוח תאונות אישיות – פגיעות גוף של ישראלים בחו’ל
קטגוריה: טיסות לחו"ל, תאריך הוספה: 19.07.2019

תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. תאונת ספורט, חבלה או כל תאונה אחרת, ייתכן והטיפול הרפואי המידי מכוסה על ידי ביטוח נסיעות לחו”ל. אובדן כושר עבודה, נכות, הגבלה בתפקוד ובעיות נוספות שנגרמו לך בעקבות התאונה, ועלולות לפגוע בהכנסתך ולגרום ...

המשך