Booking.com – מלונות ברחבי העולם
קטגוריה: מלונות בחו"ל, תאריך הוספה: 24.12.2017,
בוקינג (באנגלית: Booking.com) הוא אתר להזמנת מקומות לינה לרבות מלונות, דירות ואתרי נופש. במקור האתר הוקם על ידי מספר יזמים בהולנד אבל משנת 2005, הוא בבעלות חברת Priceline, קבוצת תיירות באינטרנט הממוקמת בארה״ב.
האתר מונה כ –1,200,000 נכסים ב –225 מדינות, ומפרסם 1,200,000 לילות ביום. האתר זמין ב 43 שפות.
בשנת 2013, האתר היווה יותר משני שלישים מההכנסות של קבוצת Priceline.
בחודש נובמבר 2010, השיקה Booking.com המלון שלה ואת ההזמנה App App בגרסה iPad ובחודש פברואר 2011, השיקה Booking.com את הגרסה של מלון אנדרואיד ואפליקציית הזמנת מקום. בחודש אפריל 2012, הכריזה Booking.com על השקת האפליקציה הראשונה בעולם של הרגע האחרון, ‘Booking.com Tonight’. זה App המיועד iPhone ו- iPod touch.
בדצמבר 2012 השיקה Booking.com שירות לאפליקציית אמזון קינדל, הזמינה להורדה בכל האפליקציות של אמזון, כולל ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, ספרד, צרפת, איטליה ויפן.
מאז 2011 הוצג גידול מתמשך בהזמנות מאתר Booking.com. לצורך הדוגמה, ב -2011, ההכנסות מהזמנות ממכשירים ניידים עמדו על 1 מיליארד דולר והן שולשו ליותר מ -3 מיליארד דולר בשנת 2012.
שיטות קידום מכירות
ההכנסות של אתר בוקינג באות בעיקר מהזמנות ישירות באתר אבל לחברה יש מקורות הכנסה נוספים בדמות שותפויות צד ג׳. שותפויות כאלו כוללות ממשק הזמנת לסוכני תיירות או שיווק דרך שותפים בו אתרים מקבלים עמלות במידה וגולשים שהופנו דרכם מבצעים הזמנה.
שותפויות והסכמים נבחרים
באוגוסט 2012, חברת הנסיעות הסינית המקוונת Ctrip ו Booking.com הקימו שותפו מסחרית המאפשר לגולשי האתר לגשת לכל מקומות הלינה שקיימים בבוקינג. קבוצת Panorama, חברת התיירות הגדולה ביותר באינדונזיה, הוציאה 2 מיליון דולר על השקת bookpanorama.com. מדובר על שותפות אסטרטגית שמאפשרת גישה ליותר מ 270,000 בתי מלון ברחבי 179 מדינות בעולם.
בהמשך, בוקינג חתמה גם על הסכמי שותפויות עם חברות תעופה שמקדמות הזמנת מלונות בתוך מערכת הזמנת הטיסות שלהן. לדוגמה, באוקטובר 2014, הודיעה אוראל איירליינס כי היא הקימה שותפות עם בוקינג.
יתרונות בהזמנת מלון בחברת בוקינג Booking:
1. הזמנה ישירה מול המלון – היתרון של הזמנה ישירה הוא שהסיכוי לביטולים ו/או שינויים למיניהם (כפי שקורה לעתים כשמזמינים חבילה מאחד מספקי החבילות) כמעט ולא קיים. בכך גם מצמצמים את העמלות שיש לשלם לחברות הענק על חבילות.
2. יודעים בדיוק מה מזמינים – היתרון בהזמנה דרך Booking הוא בכך שכל המידע על המלון פרוס בפני הלקוח עם מידע רב בשפה שלו. תמיד יותר קל להזמין מלון צ’כי למשל, בעברית. בנוסף, אפשר לבחור בין מבחר עצום של מלונות.
3. התאמת המלון ללקוח – היופי במנוע של Booking הוא שהוא יודע להמליץ על מלון שמתאים לך. הוא בודק איזה מלונות אתה מחפש ואיזה מלונות הזמנת בעבר, וכך ממליץ לך על המלונות שיעניינו אותך.
4. התחייבות למחיר הטוב ביותר – חברת Booking מתחייבת לספק את המלונות במחיר הנמוך ביותר ולשלם את ההפרש במידה ולקוח מוצא הצעה טובה יותר. זהו יתרון חשוב,
5. הבטחת מידע ופרטיות – השרתים של Booking מאובטחים ושומרים על המידע של הלקוחות מאובטח, יתרון חשוב בימינו.